Bouncers nieuwsbrief september 2020
Mr. Bounce
Beste Bouncers,
Na een bewogen zomer met veel onzekerheid is het dan toch zo ver: het nieuwe seizoen is los! Veel wachten, regelmatig aanpassen van plannen en constant bezig zijn… Het gaat niet in de koude kleren zitten. Vanaf deze plek daarom mijn dank aan alle vrijwilligers die het mogelijk hebben gemaakt deze zomer toch nog met basketball bezig te zijn. Als ik het enthousiasme zie waarmee we in de zaal onze sport nu weer staan te beoefenen is het alweer bijna vergeten, maar het heeft de nodige flexibiliteit van ons allen gekost om onder deze omstandigheden door te gaan. Gelukkig nu weer de volgende fase: we zijn weer van start in de zaal!
Met een paar mooie overwinningen het afgelopen weekend zijn we lekker van start gegaan. Het hielp daarbij natuurlijk dat onze nieuwe tenues precies op tijd beschikbaar waren om het seizoen te starten. Dit ondanks wat logistieke problemen die bijna roet in het eten gooiden… Ik denk dat het een mooi resultaat is geworden, met een uitstraling passend bij onze vereniging. Komende week zullen we aan de slag gaan om de site en social media bij te werken zodat die in dezelfde passende stijl komen.
Daarnaast ook een kritische noot helaas. We zijn van start gegaan met de nodige noodverordeningen nog van toepassing. Ik wil iedereen oproepen zich aan onze Conora protocollen te (blijven) houden, zodat we met elkaar in een zo veilig mogelijke omgeving onze sport kunnen bedrijven. Was je handen, bewaar afstand en heb oog voor elkaar. Het valt op dit moment nog niet te zeggen hoe lang we met deze extra maatregelen geconfronteerd zijn, maar voorop staat dat we als club hier ongeschonden doorheen willen komen. Als bestuur doen we er alles aan om dit in goed banen te leiden, maar dit kunnen we niet zonder jullie!
Om daarnaast toch weer op een positieve noot af te sluiten: we blijven stapsgewijs bezig om zoveel mogelijk weer terug te keren in ons ‘oude gewoon’. De trainingen lopen alweer een tijdje en de wedstrijden zijn ook weer van start. Als de omstandigheden het toelaten gaan we op zoek om ook andere activiteiten weer op te kunnen starten, zodat we zo snel mogelijk weer ons verenigingsleven terug hebben. Alle hulp hierbij is welkom, dus heb je een idee… Let me know. Tot gauw in de zaal!
Met dribbelende groet,
Peter
Grote Club Actie 2020
Nog maar een kleine week en dan gaat de grote club actie van start! De boekjes zijn intussen binnen, en voor alle leden t/m U18 zijn er persoonlijke verkooppagina’s gemaakt zodat iedereen straks ook online loten kan verkopen. In de komende week zullen de boekjes worden uitgedeeld, zodat iedereen goed voorbereid op pad kan gaan. Want dit jaar is het simpeler dan ooit! We hebben ook een mooi doel om met elkaar voor te sparen dit jaar, echte Bouners Basketballen!
Je leest alles over de Grote Club Actie 2020 op onze speciale actiepagina, we rekenen op jullie!

Veilige sportomgeving
Bouncers Basketball moet voor iedereen een veilige plek zijn om te kunnen basketballen. Dat geldt voor onze spelers, voor, tijdens en na de trainingen en wedstrijden, voor onze vrijwilligers, voor de scheidsrechters en tafelaars en ook voor onze tegenstanders. Daarom vinden wij het belangrijk dat iedereen weet wat de afspraken zijn die we met elkaar maken om er samen voor te zorgen dat Bouncers Basketball deze veilige plek ook is.
Je kunt er alles over lezen op deze pagina
Foto in sportlink
Hoe is het met jouw foto in de app? Zie je er nog een beetje uit, of moet die ernstig ge-update worden? Denk dan niet alleen aan van welke kant je het mooist bent, maar ook of je goed zichtbaar en herkenbaar bent voor de scheidsrechter. Je kunt je foto nog wijzigen tot maandag!
Tafelcursus
Recreanten, X14 spelers en ouders van X12 spelers hebben via de mail een uitnodiging gehad voor de ingeplande tafelcursussen. Noodzakelijke kost voor dit seizoen, omdat je niet onbeslagen ten ijs wil komen op match-day als je ingedeeld bent om te tafelen. Natuurlijk ben je ook van harte welkom als je je kennis wil bijspijkeren of als je het gewoon leuk vindt om je op deze manier wil inzetten voor de vereniging.
Data:
maandag 14 september om 19.00 uur in De Mammoet
dinsdag 15 september om 18.30 uur in De Duikelaar
Bericht van de wedstrijdcommissaris
Met de technische commissie en de wedstrijdplanners zijn we de afgelopen tijd druk bezig geweest met het seizoen 2020-2021 en dan met name de wedstrijden die tot de kerst gespeeld gaan worden. Dit is allemaal niet zo simpel als het lijkt!
Er moet namelijk rekening gehouden worden met verschillende factoren. Bijvoorbeeld met de coaches. Zij willen graag met hun eigen team de wedstrijden spelen. Ook willen we dat er zoveel mogelijk twee wedstrijden naast elkaar worden gespeeld. Dit is wel zo gezellig in de zaal en daardoor zijn er minder vrijwilligers nodig zoals zaalwacht en mensen achter de bar. Waar ook nog op gelet moet worden is dat de herenteams niet tegelijk spelen zodat er genoeg scheidsrechters beschikbaar
zijn. Ondanks dat er met deze dingen rekening gehouden wordt kan het nog wel eens voorkomen dat een Waddinxveens of Gouds team in de andere gemeente speelt…
Maar ondertussen is iedereen dat wel gewend, we zijn namelijk allemaal Bouncers…..
Voor de planning altijd weer een hele puzzel maar ik kan zeggen dat dit weer goed gelukt is. Mark Boegheim en Arco Zwijnenburg bedankt hiervoor!!!
Met ingang van dit seizoen hebben we een nieuwe takenplanner. Dit is Alexander Poot, vader van Mika M14-1 en Romy X12-1. Alexander, heel veel succes!!!!
Als laatste nog even een aandachtspuntje. We zijn nog dringend op zoek naar nieuwe zaalwachten! Dus… bent u toch aanwezig omdat uw zoon/dochter een wedstrijd speelt? Dan is het een kleine moeite om de club hierbij te helpen.. Lijkt het u iets? Laat het mij weten! Ik wens iedereen een sportief seizoen toe!!!
Groeten,
Walter Kuipers

Laatste coronanieuws
De coronamaatregelen zijn in grote lijnen bij iedereen wel bekend, toch wijzigen er regelmatig nog kleine dingen die relevant zijn voor het bastketbal. Daarom is het verstandig om regelmatig onze Coronapagina te checken, zo kom je goed voorbereid naar je training of wedstrijd!
Nieuwe sponsor
Dit seizoen mogen we een nieuwe sponsor verwelkomen: NBC eMGé! Dit accountantsbureau zal komend jaar sponsor zijn van het rolstoelteam. De rolstoelers laten op dit moment hun tenues bedrukken met het bedrijfslogo van NBC eMGé, als dat gereed is, wordt het tijd voor een mooie groepsfoto en een uitgebreide introductie van deze nieuwe sponsor!
Vanuit de barcommissie
Om ook de zaken in de kantine van de Duikelaar in goede banen te leiden, graag jullie aandacht voor de maatregelen die gelden in de kantine:
- Bij binnenkomst van de kantine even je handen desinfecteren.
- Na binnenkomst eerst aanmelden bij de bar.
- De barman/-vrouw verzoekt je je naam en telefoonnummer op te geven en noteert die op een lijst.
- De naam wordt alleen door de barman/-vrouw opgeschreven met een pen die hij/zij mag hanteren. Je mag wel met een eigen pen je gegevens op de lijst zetten.
- Deze gegevens zijn vertrouwelijk en worden 4 weken bewaard.
- De barman/-vrouw wijst je een zitplaats aan in de kantine.
- De gegevens worden vanzelfsprekend wel gebruikt bij geconstateerde coronabesmettingen en het uitvoeren van bron- en contactonderzoek.
- Je mag niet staan in de kantine, behalve als je je bestelling ophaalt aan de bar.
- Het meubilair moet op de zelfde plaats blijven staan, je mag niet ergens anders gezellig aanschuiven.